Loghează-te sau Înregistrează-te
sau
Ţi-ai uitat parola? Click aici
Recuperează-ţi parola
Felicitari!
Te-ai inregistrat cu succes!
Un email a fost trimis catre adresa dvs.

Ce sport sã aleg pentru copilul meu?

Autor: dr. Alin Popescu, medic primar medicină sportivă

 

În condițiile societății actuale, când copiii sunt tentați să încerce gustările nesănătoase, de tip fast-food, bogate în grăsimi, sau nenumăratele tipuri de dulciuri rafinate, când distracția pentru ei înseamnă a petrece cât mai mult timp în spatele unui ecran, fie că este vorba de televizor sau de calculator, ca să nu uităm mașina care îi transportă rapid oriunde este nevoie, practicarea unui sport a devenit o necesitate fundamentală pentru dezvoltarea armonioasă a micuților noștri.

 

Comentează acest subiect pe Forumul InfoMaterna sau Întreabă specialistul nostru şi vei primi un răspuns în 24 de ore.

 

Practicarea în mod regulat a unui sport stimulează dezvoltarea anumitor abilități motrice, precum coordonare, viteză, anduranță și suplețe, sau cognitive, precum vederea, înțelegerea, capacitatea de a-și forma o părere sau de a lua anumite decizii. La nivel tactic, copiii învață să elaboreze anumite strategii. Practicarea unui sport de echipă influențează în mod pozitiv și nivelul lor de sociabilitate.

Din punct de vedere psihologic și mental, sportul este o școală bună, care îi învață pe copii cum să-și întărească voința, rezistența și concentrarea, dar și cum să-și controleze stresul și suferința. Sportul le poate oferi copiilor mai multă siguranță, încredere în ei înșiși, autocontrol și independență.

Practicarea unui sport îi învață pe cei mici să adopte un stil de viață echilibrat, care include o alimentație corespunzătoare, un consum de apă în cantități corespunzătoare, respectarea orelor de somn, întreținerea igienei corporale, disciplina și punctualitatea.

 

Vârsta de 3-5 ani

 

  • Abilități motorii (mișcare): poate alerga, sări, arunca, se poate balansa puțin.
  • Viziunea: nu sunt maturi până la 6-7 ani, li se pare dificil să urmărească direcția și viteza obiectelor în mișcare.
  • Învățarea: durata atenției este foarte scurtă, învață cel mai bine copiindu-i pe ceilalți.
  • Abilități asupra cărora trebuie să insistăm: formarea abilităților de bază. Jocurile distractive și experimentarea mai multor sporturi sunt mai importante decât competiția în sine.
  • Activități recomandate: alergare, acrobație, aruncare, prindere, plimbări cu bicicleta.

Vârsta de 6-9 ani

 

  • Abilități motorii: alergare, săritură, aruncare - îmbunătățite, balansare îmbunătățită, începe să aibă deprinderi mai dificile (aruncatul la distanță).
  • Viziunea: se îmbunătățește aprecierea vitezei obiectelor în mișcare, dar e încă dificil de apreciat direcția acestora.
  • Învățarea: durata atenției este, în continuare, scurtă, e greu să își amintească multe detalii sau să ia decizii rapide.
  • Abilități asupra cărora trebuie să insistăm: folosirea abilităților de bază și formarea unor abilități mai complexe.
  • Activități recomandate: nivel de începători la fotbal, natație alergări, gimnastică, patinaj, dans, tenis, bicicletă, arte marțiale fără contact.

Vârsta de 10-12 ani

 

  • Abilități motorii: devine mai priceput în situații care presupun deprinderi complexe (proiectează o minge în plasă), își formează deprinderi mai complicate (lay-up, aruncare din apropierea coșului, în cazul baschetului).
  • Viziunea: sunt complet dezvoltați (la fel ca un adult).
  • Învățarea: atenție mai bună, își amintesc mai multe lucruri.
  • Abilități asupra cărora trebuie să insistăm: folosirea abilităților, învățarea tacticilor și strategiilor de meci.
  • Activități recomandate: nivel de începători la fotbal, baschet, hochei pe gheață.

Vârsta de 13-15 ani

 

  • Abilități motorii: copiii au pusee de creștere, dar corpul lor devine mai puțin flexibil; pubertatea se manifestă la această vârstă.
  • Viziunea: sunt complet dezvoltați.
  • Învățarea: durata atenției este crescută; sunt capabili să își amintească meciuri sau strategii.
  • Abilități asupra cărora trebuie să insistăm: concentrare asupra forței individuale.
  • Activități recomandate: baschet, hochei pe gheață (băieți), gimnastică, patinaj (fete).

Alegerea unui sport este un lucru important pentru un copil. Sportul îl ajută să se afirme ca individ și să aibă o bună condiție fizică, lucruri esențiale în menținerea sănătății.

 

* Conţinutul acestei platforme online este furnizat în totalitate de medici specialişti, oferind informaţie corectă, actualizată şi respectând rigorile impuse în domeniul medical. Informaţia furnizată pe acest site nu înlocuieşte controlul medical.



5.00
1 discutii:
Completeazã forumularul de mai jos
sporturile de echipa sunt cele mai indicate pentru copii mici. Pe cat posibil de evitat forbalul (plin de visatori si manelisti care isi viseaza odrasla Messi si Banel Nicolita) preferabil Hockey pe gheata, baschet sau handbal, in care lumea este buna, civilizata, se apreciaza sportul si zilele petrecute alaturi de copii. Fiul meu (7 ani) are deja 2 ani si 3 luni de hockey si suntem extrem de multumti de cum a evoluat, de socializae comuicare, dezvoltarea abilitatilor, TOT. Am o fiica (4 ani) pe care o indrum pe aceeasi linie, adica patinaj si hockey (exista si hockey feminin). Optiunea mea : clubul TRIUMF
robert
05 iunie 2013
PARTENERI
Medlife Litera Mica Chicco Micolino PharmaLife Weleda Baby DermaLife Editura Litera